'Ursäkta mig'

Gick till stan efter jobbet för att köpa lite saker på apoteket och en liten mini plånbok, eller rättare sagt en korthållare. Precis när jag kliver in i gallerian står det tre tjejer i den andra dörren. När jag ska gå förbi går den ena åt sidan och jag går nästa in i henne. Henne kompis säger åt henne att hon ska flytta på sig, vilket hon också gör samtidigt som hon vänder sig och tittar gå mig, jag ler lite smått, gör förbi och säger liksom tack. Varpå hon säger 'Mars u picku materinu', vilket inte riktigt går att översätta men fult är det i alla fall. Och jag ser rött framför mig. Jag bokstavligen tvärnitar och vänder mig och säger 'Ursäkta mig?' hon blir helt röd i ansiktet och tittar på mig helt förvirrat. 'Vad?' säger hon. Vid detta tillfälle står jag där och känner ilskan krypa upp från hälarna. 'Vad menar du vad? Du sa precis åt mig da idem u pm, och inte fan hade du anledning till det, jag sa tack, vad ja borde ha gjort är knuffat dig mot väggen så kanske nästa gång du ser dig för' blir mitt svar. Jag inser att denna lilla typ 13-15 åring är helt skräckslagen och generad. 'Jag sa inte till dig' lyckas hon mummla fram samtidigt som hon tittar mot affären på hennes högra sida. 'Tror du jag är dum i huvudet eller?' hinner jag säga när en man kommer fram och frågar vad det är som händer. Med tanke på hans brytning gissar jag på att han är släkt med henne. Jag säger, på svenska: 'Jag vet inte vem denna tjej är men hon behöver lära sig lite hyfs.' Han säger till mig att det är hans brorsdotter och undrar vad det var som hände. Jag förklarar situationen för honom och precis när jag säger vad hon sa vänder han sig om mot henne och säger 'Emma, sram te bilo (du borde skämmas) Säg förlåt' Hon säger förlåt och han säger förlåt han också, två gånger innan jag går iväg. Jag är så jävla less på dessa små glin som går omkring och tror att dem är Gud och att ingen kan eller vågar säga till dem när dem beter sig som idioter. Hoppas hon lärde sig en läxa.
MOVING ON
När jag kommer hem från stan och ska parkera bilen utanför huset så går lapplisan omkring här igen, tredje gången på typ tio dagar, sjukt juh. Fast jag förstår varför, vi står alltid felparkerade i detta hus, är det inte jag så är det någon annan. Väl hemma så jag kollat på RHOBV och nu håller jag på och leker i garderoben. Sorterar och så, alltid lika kul. Det tråkiga är dock att jag har ont om plats...story of my life. Jag behöver en garderob som är 2 gånger större än den jag har nu...Ska fortsätta nu!!!
WOOHOO Helgen i Stockholm blev precis spikad. See you there 10-12 december! Längtar!!!
Nea, nu ska jag fortsätta!
Höres!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du visa plånboken?

2011-10-26 @ 22:59:09
Postat av: Ada

Haha, vilken unge. Men bra att du sa ifrån. Hon lärde nog sig en läxa :-D

2011-10-26 @ 23:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0