Gårdagen...

Jag jobbade från 9.30 (försov mig lite) till ca 15.50, pallade inte mer. Gick till affären närmast kommunhuset och köpte en sallad till lunch, på väg ut träffade jag på min mamma. Gick till parken för att äta där och mamma kom dit hon med. Vi satt där i typ en timme och pratade, jätteskönt att sitta i solen.
Efter jobbet gick jag, min syster och Ajla på långpromenad. Jag tog inte på mig stumpor av en jättedum anledning så jag kom hem med skoskav. Efter pomenaden gick jag och syrran hem till mamma, åt och tog det lungt. Drack lite vin, eller jag tog bara en klunk...
Jag och syrran flummade oss på vägen hem och tog massa kort, de kommer efter helgen i en BILDBOMB från hela denna helg.
Kom bokstavligen in genom dörren och hade döötråkigt, hade tidigare på dagen betämmt med Azra att åka till LKPG med jag ville inte då jag kännde mig seg, men jag skickade ett SMS till henne vid 20.30, de var kvar så jag bytte om, sminkade mig och var i LKPG mindre än en timme senare. FY FAAN vad kul vi hade. Satt först på Coffehouse och sen flyttade vi till Mörners uteservering, satt där och myste under filtar till typ 00.45...MYSIGT...
Vi hade verkligen jättekul och skrattade jättemycket. Från början var det bara jag, Azra, hennes kompis Fuada (som jag träffade för första gången igår, jättetrevlig tjej) och Amra, sen kom även några killkompisar till Amra och joinade oss, härliga killar...!!!
Var hemma vid 01.30 och la mig vid 02 ungefär, blev väckt av mamma som ringde 11.40 men skulle ändå gå upp strax därefter, ska iväg och mysa med tjejerna nu och sen blir det Grillparty hos A&A och därefter ännu en utgång i LKPG.

Ha en jättebra Valborg så hörs vi imorgon!!!

XO

Royal Wedding

Asså jag fattar verkligen inte hypen över brölloppet som var/är idag...VEM BRYR SIG!!! Seriöst...!?!?!
Det kanske beror på att jag inte är lika romantisk som andra men jag ser inte poängen i att sitta framför TVn i typ 5 timmar och kolla på människor man inte ens känner när dem gifter sig...!!!
Jag bryr mig bara om bröllop som jag själv ska gå på, då kan det vara intressant.
Kommer ihåg att folk var som hjärntvättade när Victoria skulle gifta sig, inte heller då brydde jag mig.
Dessutom så fattar jag inte poängen med en live TV sändning som dessutom håller på i evigheter, låt stackarna göra det privat...
OCH SEN så fattar jag inte stressen över att de inte kysste varandra, jag har inte sett det, eftersom jag sitter på jobbet och har en massa att göra men jag hade nog inte ens sett det om jag var hemma, utan helt plösligt hade jag typ 100 uppdateringar på FB där alla tjatade om att det inte blev någon kyss...WHO GIVES A FUCK...!??!!!
Orkar verkligen inte, ska inte logga in på FB mer idag typ för att slippa läsa deras namn...!!!




GRATTIS!!!


...

Försov mig...men det var lungt ändå. Mitt möte är om en kvart...
Har haft en DejaVu känsla i tre dagar nu. Varje gång jag går förbi Correns kontor så står det en kille där och tvättar fönster, asså tre dagar i rad! Undrar varför? Är han dålig på sitt jobb så han blir tillsagd att göra det igen? Är fönstren så smutsiga så han måste? Eller är han bara lat, orkar inte åka vidare och bara står där och låtsas att han jobbar?? Ser jag honom en morgon till ska jag faan fråga.
Sen när jag kommer till Kommunhuset och går upp för trappan sitter det två människor och diskuterar när och hur de blev tagna när dem snattade. Kvinnan sa att hon hade tagit en mascara från tidningen, antar att hon menade en som hon hade sett i tidningen...
HAHA...
Galen morgon, och ännu galnare ska det bli...
Säger inte varför!!! Hihihi...
Nu ska jag förbereda mig inför mötet!
Höres
XO


Bebis <3

Fan vad dagarn går fort...Möten på morgonen sen blev det även möte i Motala och glass i hamnen efter och sen bara lämna kommunbilen ta min egen och åka till Nerdina för att möta up henne, bebis och syrran och gå på promenad...
Kom hem nyss, ska ta det lungt nu en stund, sova och jobba imorgon...har två möten så förhoppningsvis går dagen fort...
I helgen blir det mys med familjen då pappa kommer hem men sen så ska jag även träffa mina underbara vänner, jag riktigt längtar...!!! MYS!

XO

Turn that frown upside down...

Såhär glad är jag just nu...


Bitter...

...det är vad jag är just nu...Sååå jävla bitter över att jag sitter instäng på ett kontor när andra sitter på uteserveringar och njuter...JAG VILL OCKSÅ...livet är så orättvist ibland...!!!



Ta mig tillbaka till Sarajevo...NU...


Srebrenica/Prijedor
Satt precis och kolla på detta klipp

http://svtplay.se/t/152228/varldens_handelser

Och trots att jag har hört historien och sett bilderna/videon flera gånger kommer tårarna varje gång. Fast inte på grund av att man blir ledsen längre, även om man blir det, utan på grund av ilkan och hatet som jag känner mot dem som gjorde det..
VARFÖR?
Vad trodde dem att de skulle tjäna på att brutalt mörda oskyldiga människor???
Hatar denna känsla av ilska och hat och vill egentligen inte känna den men jag kan inte hjälpa det. Jag har själv varit i Srebrenica under en av massbegravningarna för några år sen och ryser varje gång jag tänker på det, kan fortfarande se bilden av mammor, systrar, fruar och döttrar som begraver sina nära och kära, som dem fortfarande hade haft vid sin sida om inte sjuka människorna hade funnits och om FN hade tagit en ställnig emot dem. Jag vägrar att tro att FN soldaterna var så dumma och gick med på vad dem beordrades att göra, tror innerst inne bara att de inte orkade bry sig. Brutalt men ärligt!

Sen att staden jag kommer ifrån istort sett har samma historia gör det värre. Snacket om Srebrenica är för nära hem, känslorna man har om Prijedor och allt som har hänt där. Jag har kusiner, vänner och bekanta som har förlorat sina pappor, morbröder och söner. ALLA i Bosnien känner någon som har förlorat någon, och det är läskigt, att våra barn kommer läsa historien om Bosnien i sina historieböcker men att vi sedan kommer att kunna berätta själva också. Många av oss förtränger vår sorliga barndom och landets historia men det har verkligen hänt och för inte så länge sen heller.
Vi kanske kan förlåta men vi kan aldrig glömma, vi lider med dem som har förlorat någon men är för evigt tacksamma för dem vi har kvar.

R.I.P


Work...

Sitter på jobbet just nu...har en massa att göra, är verkligen jättestressad men måste ta 5 minuter och tänka på något annat, och då tänkte jag att jag skulle skriva några rader här.
Som sagt, så var det flera veckor sen jag skrev sist och en massa har hänt, bra och dåligt men hur som helst så är livet härligt. Jag verkligen älskar våren, alla är så mycket snällare och positivare då!!!
Är inte det härligt!!??
Och så kan man äntligen sitta på uteserveringarna utan att frysa! Det är också härligt, haha...Mycket som är härligt under våren...
Men sen finns det mycket som inte är det: pollen, bin, irreterade människor, regn, ajja ni fattar!!!

Det är fullt upp de närmaste 4 veckorna för mig men jag ska göra mitt bästa för att umgås med alla fina människor jag har i mitt liv även om Bebis är den mest intressanta just nu!!!

<3 HIM



Neee, nu ska jag jobba i 10 minuter, ta en 15 minuters rast, jobba till strax efter 16 och sen gå till Gusto(ovanligt va?) och fika med Azra A...

XO


Bebis...

Den största grejen som har hänt sen sist är att Bebis faktiskt är här...Det blev en pojke och han heter Irfan...urgullig är han...min favvo helt enkelt...
Idag var jag, Nerdina (bebis mamma) Azra och Elma på promenad och tog dessutom en fika på Gusto med bebis.
Jättekul var det att umgås med tjejerna med tanke på hur mkt jag har varit borta de senaste veckorna.

Såg dessutom en gammal klasskompis, fortfarande lika snygg...:)

WOW

Så mycket har hänt det senaste veckorna att jag inte ens ska försöka sammanfatta, skiter i det...

HAHA

RSS 2.0